miekeko2012.reismee.nl

Angkor Wat

Vandaag bezoeken wede tempels van Angkor Wat. We zijn er al vroeg met onze gids en met de zon recht in ons gezicht beginnen we aan een indrukwekkende ontdekkingsreis door de eeuwen heen. Het maakt een grote indruk om hier rond te lopen en al deze prachtige tempels en bijgebouwen te mogen bezoeken. Je voelt je erg nietig als je die hoge en grote gebouwen bekijkt. Sommige complexen zijn zo groot als 40 voetbalvelden! Natuurlijk is dit niet lopend te doen en hebben we ook een busje tot onze beschikking. Dankbaar voor de airco en het water puffen we uit. We drinken liters en zweten dit net zo hard weer uit. Op naar de volgende. Opeens is er grote opwinding als bij een stel archeologen in een opgraving iets gevonden wordt. We kunnen er niet dicht bij komen, maar het is een gouden hooddeksel!! Het is net een aflevering van National Geografic en wij mogen meedoen!

Aan het eind van de dag zien we nog wat kleinere tempels en verbindingsbruggen en zien ook de restauraties die hier al een tiental jaren worden gedaan. Het is enorm wat eeuwen geleden door mensen handen is gemaakt. Het is het grootste tempelcomlex ter wereld en door Unesco beschermd wereld erfgoed. De archeologen komen hoofdzakelijk uit India, Frankrijk en Duitsland en brengen ook veel geld mee. Het toerisme is pas twintig jaar op gang, hiervoor was het 'vergeten' en door de oorlog ook niet bereikbaar.

We kunnen terug kijken op een geweldig indrukwekkende, warme en bijzondere dag. Nog nooit heeft een biertje zo goed gesmaakt!!

Ps. Nog steeds kunnen we geen fotos doorsturen, het geeft steeds grote problemen met de computers. Helaas, Helaas!!!

Jan en Els

Deze reis is gewoon een grote A-lokatie!!!
Geniet ervan, doen wij op afstand ook hoor.

groetjes,
Jan en Els