miekeko2012.reismee.nl

Saigon - Mekong Delta

Met de bus gaan we vandaag richting Mekong Delta. We rijden 2 1\2 uur en onderweg zien we veel handel, grote rijstvelden en kwekerijen. De delta is erg vruchtbaar en door de overstromingen levert het veel op. Langs de weg veel winkeltjes, cafeetjes en hangmatten!! Het is hier gebruikelijk om naast een tafel en een paar stoeltjes ook wat hangmatten op te hangen. Dat is pas chillen!! Iedereen hangt na het eten gezellig te bungelen.

De Mekong is een grote rivier die in Tibet begint en uitmondt in de zee bij Birma. De Delta is een groot uitgestrekt gebied van 14.000 Km2. Veel aqua- en agri-cultuur. Het verschil in eb en vloed is hier 1 1\2 meter..

s, Middags stappen we op de boot en varen nog 6 uur naar de waar we overnachten. Onderweg zien we veel van het leven op en naast de rivier. Iedereen gebruikt het water van de rivier om te wassen, te koken, te zwemmen, te douchen, de boot schoon te maken, de afwas te doen, te vissen en te varen. Alles in het zelfde water!! Onderweg bezoeken we een kwekerij met fruit en een bakstenenfabriek. Alle stenen worden met de hand versjouwd en in ovens gestookt die een maand blijven branden! Verder zien we hoe rijst en kokosproducten worden gemaakt. We hebben een heerlijke lunch en kunnen de hangmatten uitproberen.

Aangekomen in Cai Be Town hebben we er een lange reisdag opzitten. Na het douchen gaan we lekker ergens eten en besluiten dat te doen bij een restaurant waar veel Vietnamezen eten. De menukaart: Pigs brain fried, pigs colon- stirred, pigs kidney or liver. Turtle- braised. Snake- fried or with rice gruel. Frog- torned to pieces and mixed with onion.!!! Deer,s nerve fried with holothurian. Crocodile- grilled with vegetables. We hebben er heerlijk gegeten.

marieke

Hai Mieke en Ko,

Geweldig dat jullie iedereen zo mooi op de hoogte houden, wat zijn jullie toch avontuurlijk!
Geniet er nog maar goed van en maak vooral mooie foto's zodat wij kunnen mee genieten.
Smakelijk eten met alle lekkere hapjes.
Mieke, ik stuur je nog een mailtje op je gewone mailadres.
groeten vanuit een lente-wordend-nederland

marieke