miekeko2012.reismee.nl

Bangkok Thailand

We nemen een dagkaart voor de boot en tuffen de rivier af. Je kunt er bij elke halte op en af en zo bezoeken we heel wat plaatsen in deze miljoenenstad. We gaan naar de beroemde Wat Pho tempel met de meterslange en hoge liggende Boeddha. We zijn er lekker vroeg en zijn de bussen met toeristen voor. Het is een groot tempelcomplex met veel gebouwen en honderden goudkleurige beelden.

s,Middags bezoeken we Chinatown. Dit is een waar doolhof van winkeltjes en markten propvol koopwaar. Alle Blokkers, Zeeman en Wibrawinkels halen hier hun spullen geloof ik!! Kleine vrouwtjes lopen met grote tassen afgeladen met koopjes. Dit is shopwalhalla! Je hebt hier winkeltjes voor alles. bv een winkeltje vol met strikjes en lintjes om een cadeautje te verpakken, of een met pastic flesjes in alle maten, of sloten en slotjes en kluizen, of rieten mandjes, of pantoffels met of zonder oren, of plakplaatjes enz, enz. Jekoopt hier je spullen in en verkoopt het thuis weer in je eigen shop.