miekeko2012.reismee.nl

Treinreis van Hue naar Danang

Om 11 uur hebben we de trein naar Danang. We hebben besproken plaatsen, maar goed ook want de trein zit vol. Als we rijden komen aan alle kanten de etensbakjes te voorschijn. De een eet boterhammen met blokjes kaas, de ander fruit met chips, witte rijst met gekruid vlees, gestoomde broodjes met hartige vulling, watermeloenzaadjes( half pond!!) gekruide pastei met groenten in saus. enz enz . Een aroma van je welste!! De triensteward komt langs met een karretje met rijst, vlees en groenten in saus en gebraden kippenpootjes voor in de restauratiewagon. Lekker, maar niet voor ons. Onderweg zien we een wisselend landschap van rijstvelden en bergen.We rijden zelfs een heel lang stuk langs de oceaan!

In Danang nemen we een taxi naar Hoi An. Onderweg komen we langs veel nieuwbouw resorts en golfbanen. De amerikanen van toen komen allemaal terug om nog eens te kijken hoe het nu is. De stad Hoi An heeft een zeer oud gedeelte aan het water. Dit is erg commercieel en gericht op de toeristen. Allemaal winketjes met kleermakers, plaatselijke rommeltjes, tassen, schoenen enz. De straatjes zijn zeer sfeervol en er hangen allemaal lampionnen, van groot tot klein, wat een mooi beeldgeeft.Er lopen veel amerikanen, australiers en fransen rond. Ook hier kun je heerlijk eten en met uitzicht op de haven zitten we daar goed.