miekeko2012.reismee.nl

De veboden purperen stad en de pagode van Thien Mu.

Hallo allemaal.

Vandaag hebben we een gids en een auto tot onze beschikking en gaan weer van alles bekijken. Eerst gaan we varen op de Parfumrivier en bezoeken de oude Thien Mu pagode uit 1601. Er leven zo,n 40 monnikken bij dit complex en zij verzorgen de tuinen en de openbare ruimtes.

Hierna bezoeken we de Citadel ofwel de verboden purperen stad. Hier leefden eeuwen lang de keizerlijke families. Hue is een keizersstad met een rijke historie. Helaas is er door de oorlog nog al wat bebouwing verwoest maar er wordt al weer veel opgebouwd. Zeker nu Unesco ook dit complex heeft uitgeroepen tot wereld erfgoed.

s,Middags gaan we per riksja naar de Dong Ba markt. Wat is hier weer veel te zien en te ruiken! Natuurlijk verse groenten en fruit maar ook vis en vlees en veel nuttige zaken. Wat dacht je van pantysokjes met tenen. Altijd handig voor in je slippertjes!

Trudy

Klinkt allemaal wel geweldig!Vooral die pantysokjes met tenen en de bruidssuite.Dat is nog eens genieten na alle ontberingen.Groetjes en een fijne tijd daar verder!

Liesbeth

Ha avonturiers. Geweldig om te lezen en te zien op de foto's. Een mooie vakantie met veel variatie. Geniet ervan en ik geniet met jullie verhalen en foto's mee.