miekeko2012.reismee.nl

Nog steeds Hanoi

Hallo allemaal.

Het doorsturen van de foto,s gaat erg traag of niet, dus is het maar een gok wat er door komt voor jullie. We proberen het gewoon!

Vandaag bezoeken we de tempel in het meer, op een eilandstaat de jade tempel en daaris een opgezette schildpad van ruim 1.50 mtr. Deze wordt hier vereert samen met een aantal boedistische beelden en altaren. Het is een oase van rust in deze superdrukke stad. We moeten erg wennen aan al die brommers en dat getoeter de hele dag door. Maar het is zeer de moeite waard. Op de markt veel levende vissen en andere dieren. Wat dacht je van een mand vol schildpadden of een mand met lekkere grote kikkers!! Je zoekt uit wat je hebben wil en die wordt ter plekke de kop afgehakt en hup op de weegschaal. De foto,s zie je bij het verhaal van gister. Ik zag een bak met vlees en toen ik goed keek zag ik dat het kleine kikkers waren. Ze gingen door de gehakt molen en daarna op de gril in eeen vleesklem. Het is weer eens wat anders als een satetje!!!! We lopen door de oude wijk en zien een compleet ander wereld. Het ene nog mooier dan het ander. Het familie leven speelt zich op straat af. De winkeltjes en handel wordt om 6 uur geopend en duurt tot s,avonds10 uur, tussendoor eten ze op straat en verzorgen de hele familie.

Tot morgen